Interoute krijgt hoogste score als marktleider op het gebied van High-Performance Networking in Europees Critical Capabilities for Network Services rapport van Gartner

Brussel, 22 maart 2018Interoute, de wereldwijde cloud- en netwerkprovider, is door Gartner aangewezen als marktleider op het gebied van High-Performance Networking. Dit blijkt uit het Critical Capabilities for Network Services, Pan-European-rapport dat het bedrijf deze maand publiceerde. Met dit jaarlijkse rapport kunnen bedrijven product- en servicescores vergelijken aan de hand van belangrijke use cases.

Gartner vergeleek 13 Network Service Providers aan de hand van een High-Performance Network use case. Op deze vergelijking haalde Interoute de hoogste score.

Michel Verwaerde, Country Manager Belux bij Interoute, licht toe: “High-performance, betrouwbare netwerken met een lage latency zijn onmisbaar om Europese bedrijven te kunnen ondersteunen bij hun overstap naar IaaS en SaaS-oplossingen. Onze netwerkoplossingen zijn geoptimaliseerd voor de cloud en samen met onze Interoute Edge Access SD-WAN oplossingen ondersteunen zij bedrijven die hun legacy IT-infrastructuur aan willen laten sluiten op hun digitale toekomst.”

Interoute biedt verschillende managed networking diensten aan om IT-omgevingen te versnellen en te optimaliseren. Hieronder vallen onder meer SD-WAN, Internet Access, private connectivity solutions en SIP trunking. Interoute heeft een enterprise platform ontwikkeld dat de SD-WAN Edge, de nummer één High-Performance Networking Core, integreert met de cloud. Dit platform levert zo een private digitale basis voor bedrijfsgroei, met een optimale verbinding tussen kantoren, datacenters en clouddiensten.

Het rapport is geschreven door Gartner-analisten Katja Ruud en Neil Rickard.

‘Gartner Critical Capabilities for Network Services, Pan-European’ kan hier worden gedownload.

Meer informatie over de producten en diensten van Interoute vindt u hier.

Over het Critical Capabilities-onderzoek

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan die is afgebeeld in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste ratings of andere aanduidingen. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden gezien als feitelijke verklaringen. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Gartner, “Critical Capabilities for Network Services, Pan-European”, Katja Ruud, Neil Rickard, 9 maart 2018.